Læring og undervisning
Tidlige tegn på faglige udfordringer. Vejledning
Prøve/evaluering Nyt dansk prøvemateriale som afdækker den enkelte elevs individuelle kognitive forudsætninger. Vejledningen indeholder screeningstest til en klasse, eleveksempler, ideer til handleplan samt en kort vejledning til træningsmaterialet HUSK & LÆS.
SKRIV derudad 2 - Elevbog 2. klasse
Undervisning I materialet til 2. klasse skal eleverne arbejde med fire forløb, hvor de skal skrive instruktioner til lege til 0. klasserne, billedfortællinger til biblioteket, tekster om dyr til en fagbog og om en oplevelse.
SKRIV derudad 3 - Elevbog 3. klasse
Undervisning I materialet til 3. klasse skal eleverne arbejde med fire forløb, hvor de skal skrive en instruktion til forældre på skolen, en fabel om regler, et brev til en ven og en kampagne om bevægelse.
SKRIV derudad 4 - Elevbog 4. klasse
Undervisning I materialet til 4. klasse skal eleverne arbejde med fire forløb, hvor de skal skrive en pjece til nye elever, et blogindlæg til deres klasseblog, en anmeldelse til et magasin og en sms til deres trivselsgruppe.
Matematikvanskeligheder på mellemtrinnet
Undervisning Et redskab til matematiklærere i arbejdet med at støtte elever i matematikvanskeligheder på mellemtrinnet.
HUSK & LÆS - Elevhæfte 1
Undervisning HUSK & LÆS 1-4 træner elevens arbejdshukommelse gennem systematisk læsetræning. HUSK & LÆS 1: Lær bogstavernes navne og lyde
SKRIV derudad - Lærervejledning 5. klasse
Undervisning Teori- og praksisbeskrivelser af situeret fremstilling i danskundervisningen og eksempler på, hvordan du gør skriveundervisningen autentisk og meningsfuld for eleverne med SKRIV derudad 5
SKRIV derudad - Lærervejledning 4. klasse
Undervisning Teori- og praksisbeskrivelser af situeret fremstilling i danskundervisningen og eksempler på, hvordan du gør skriveundervisningen autentisk og meningsfuld for eleverne med SKRIV derudad 4
Kort & godt om DIDAKTIK
Bog E-bog Hvad er didaktik egentlig? Hvilke tanker er den danske folkeskole og tænkningen om undervisning og læring rundet af? Og hvor kommer det fra, når vi taler PISA-resultater, dannelse, færdigheder og læringsfællesskaber? Hvad er lærerens rolle? Og hvad er elevens?
SKRIV derudad - Lærervejledning 3. klasse
Undervisning Teori- og praksisbeskrivelser af situeret fremstilling i danskundervisningen og eksempler på, hvordan du gør skriveundervisningen autentisk og meningsfuld for eleverne med SKRIV derudad 3.