Forældre og børn
Kort & godt om LEG
Bog E-bog Hvorfor og hvordan leger børn? Hvad betyder leg for børns psykologiske udvikling? Hvordan leger børn i dag?
Kort & godt om BØRN & GAMING
Bog E-bog Er det skadeligt, når børn dagligt bruger timevis på at game? Går det ud over deres sociale liv og generelle udvikling? Og hvordan håndterer man konflikter om skærmtid mellem børn og voksne?
Autisme og tilknytning
Bog E-bog Relationen mellem forælder og barn er ofte belastet af svære følelser, når barnet har autisme. Problemer i kommunikationen og det sociale samspil kan vække mange misforståelser, frustrationer, stress og sorg. Undervejs i denne bog møder vi en mor og hendes personlige beskrivelser af relationen til sønnen med autisme. Disse beskrivelser suppleres af faglige perspektiver med udgangspunkt i eksisterende forskning om tilknytningsmønstre.
Alle mine striber
Bog Børn med autisme føler sig ofte anderledes end andre børn og kan ikke altid forstå hvorfor. Denne flot illustrerede historie om zebraungen Zander, som føler sig anderledes end de andre i klassen, kan hjælpe børn med autisme og deres kammerater til at blive klogere på denne særlige måde at være i verden på.
HÅNDTERE, EVALUERE, FORANDRE
Bog E-bog Denne bog kombinerer low arousal-principperne og den personcentrerede tilgang til en pædagogisk helhed. Værktøjerne er inddelt i tre forskellige værktøjskasser: håndtere, evaluere og forandre. Som personale eller forælder har du brug for at kunne mestre alle tre.
Skal jeg fortælle dig om autisme?
Bog I denne bog kan du møde Tom – en dreng, der har autisme. Tom fortæller om sit liv med autisme set med hans øjne.
Børnefællesskaber og familieliv
Bog Børns fællesskaber i børnehaven har betydning for børnenes muligheder for at skabe sammenhæng i deres liv på tværs af daginstitution og hjem
Dit barns sprog
Bog E-bog Sproget kommer ikke af sig selv! Med denne bog får du en praktisk guide om, hvad du kan gøre for at støtte dit barn i at udvikle sprog og gode forudsætninger for læsning og skrivning.
Velkommen til daginstitutionen
Bog E-bog De fleste børn starter i daginstitution, når de er omkring et år gamle. Overgangen til den nye hverdag skal være tryg og rolig. Denne bog beskriver i et lettilgængeligt sprog og med mange konkrete eksempler og gode råd, hvordan man kan planlægge og gennemføre opstarten og indkøringsfasen i daginstitutionen.
Indeni og udenpå
Bog E-bog Hjælp til børn mellem 9 og 13 år der vejer for meget