Serie - Erhvervspsykologiserien
Ekstrem teaming
Bog E-bog Organisationer møder i stigende grad komplekse udfordringer, som kun kan løses i samarbejde med andre aktører i flydende og midlertidige teams. Det stiller nye krav til teamledelse og evnen til at samarbejde uden for formelle, stabile teams.
MUS-samtalen
Bog E-bog Revitalisér MUS-samtalen ved at koble den til organisatoriske mål og indsatser. Derved bliver den en værdiskabende og meningsfuld samtale for både medarbejder og leder.
Æstetisk lederskab
Bog Hvis forandringer i organisationer skal have effekt og være bæredygtige, kræver det, at ledere har mod til at lære af det, de gør i praksis. Abstrakte teorier om ledelse forandrer ikke i sig selv.
Bæredygtig organisations- og forretningsudvikling
Bog E-bog Hvordan bidrager vi til en mere bæredygtig verden – gennem bedre ledelse? Hvordan udvikler vi bæredygtige og langtidsholdbare forretningsmodeller og organisationer, der skaber værdi for både samfund, borgere, investorer, ejere og ansatte?
Kreativ procesledelse
Bog E-bog Konkrete bud på at tænke og lede forandringsprocesser mere livgivende og opgavefokuseret.
Systemisk coaching, 2. udgave
Bog E-bog Grundbog for coaches og andre samtalepartnere, der ønsker at dygtiggøre sig i arbejdet med samtaler og coaching. Denne 2. udgave er gennemskrevet og opdateret med ny litteratur, og der er tilføjet nye kapitler om bl.a. om grafisk facilitering.
Coaching - Læring og udvikling
Bog E-bog Gør rede for, hvad coaching er, hvordan coaching kan bidrage til læring og udvikling og viser, hvordan kan man lære coaching og anvende den i praksis som leder, medarbejder, underviser, træner eller rådgiver.
Tredje generations coaching
Bog E-bog Reinhard Stelter udfolder et nyt univers for coaching og coachingpsykologi gennem en bearbejdelse af aktuel samfundsforskning, nye læringsteorier og diskurser om det personlige lederskab
Organisatorisk medlemskab
Bog E-bog At sikre det gode for de mange er ikke en opgave for de få. Vi må alle på banen. Maja Loua Haslebo giver i Organisatorisk medlemskab nye og tankevækkende bud på, hvordan vi kan skabe bedre liv i de organisationer, vi er en del af.
Social kapital i aktion
Bog E-bog Man kan lære at samarbejde om kerneopgaven på måder, så den sociale kapital øges. Samarbejde om kerneopgaven med kolleger og samarbejdspartnere er afgørende i forhold til at kunne håndtere den kompleksitet, der ofte er rundt om en given borger eller kunde.