Lis Pøhler
Skrivelyst i et specialpædagogisk perspektiv
Bent Saabye Jensen, Bente E. Hagtvet, Britt Johansson, Dorthe Bleses og Mette Kjær Andersen, Gert Rijlaarsdam og Anne Toorenaar, Helén Sämfors, Janne Hedegaard Hansen, Judith-Ann Chrystal og Ulla Ekvall, Jørgen Frost, Kirsten Baltzer, Kirsten Friis (red.), Lis Pøhler, Marianne Ors, Marianne Würtz, Sigrid Madsbjerg (red.), Torben Pøhler
Bog *OBS: NEDSAT* Eksempler og bud på, hvad skrivelyst er, og hvordan man kan fremelske og fastholde skrivelysten for elever med skriftsproglige vanskeligheder
Skrivelyst i fagene
Anna-Vera Meidell Sigsgaard, Bente Aamotsbakken, Eva Maagerø, Grethe Kjær Jacobsen, Henriette Lund, Kirsten Friis (red.), Kjell Lars Berge, Lena Bülow-Olsen, Lene Herholdt, Lis Pøhler, Michael Wahl Andersen, Ragnar Thygesen, Sigrid Madsbjerg (red.), Simon Skov Fougt, Staffan Selander, Susanne Karen Jacobsen, Trine Kjær Krogh, Trude Kringstad, Trygve Kvithyld
Bog *OBS: NEDSAT* Skrivelyst er ikke forbeholdt danskfaget, men ses som en ressource og kompetence til læring i og om alle fag.
Håndbog for sprogvejledere
Anette Dedenroth Olsen, Bente Balle, Birgit Svarre, Birte Gudiksen, Bo Steffensen, Dorthe Bleses, Dorthe Jakobsen, Hanne Petersen, Hanne Rasmussen, Hanne Smith Pedersen, Hans Basbøll, Hans Månsson (red.), Hans Vejleskov, Helle Iben Bylander (red.), Inge Benn Thomsen, Kasper Ø. Jensen, Laila Kjærbæk, Lena Basse (red.), Lene Englund Hansen, Lis Pøhler, Malene Slott, Margit Kofod, Margit Mikkelsen, Mette Thomsen, Peter Mikkelsen, Rune N. Jørgensen, Sanne Bokær Bjerre, Stig Broström, Suzanne Krogh, Søren Smidt, Trine Kjær Krogh, Vibeke Petersen, Vibeke Schrøder
Bog Belysning af forskellige aspekter ved sprogvejlederfunktionen i forhold til børns sprogtilegnelse og samarbejdet med barnet, forældre og netværkspersoner
Håndbog i læsevejledning
Annette Christiansen, Bente E. Hagtvet, Bjørgulv Høigaard, Cecilie Falkenberg, Jette Løntoft, Jørgen Frost (red.), Kjell Skogen, Leif Ørsted Petersen, Lena Bülow-Olsen, Lis Pøhler, Merete Brudholm, Otto Sørensen, Rune Aigeltinger, Sigrid Madsbjerg, Solveig-Alma Halaas Lyster, Steen Hilling, Turid Utgård, Ulla Hansen, Vibeke Vinther
Bog Giver læsevejlederen det nødvendige faglige grundlag for at støtte og udvikle elevernes læring i læsning og skrivning.