Jeg vil ikke i skole
Bog E-bog Man regner med, at omkring 5 % af alle børn rammes af skolevægring, så alle lærere og pædagoger har erfaring med børn, der ikke vil i skole. Det er et sammensat problem, der stiller krav til et tæt samarbejde mellem hjem og skole.
KIDS Fritid
Prøve/evaluering Forskningsbaseret redskab til vurdering og udvikling af den pædagogiske kvalitet i fritidsinstitutioner, udarbejdet af Charlotte Ringsmose og Grethe Kragh-Müller.
Kognition & Pædagogik nr. 108
Tidsskrift Kognition & Pædagogik nr. 108 - nr. 2, 28. årgang - juni 2018. Tema: DIDAKTISK OPMÆRKSOMHED - KOLLEGIAL REFLEKSION.
Velkommen til daginstitutionen
Bog E-bog De fleste børn starter i daginstitution, når de er omkring et år gamle. Overgangen til den nye hverdag skal være tryg og rolig. Denne bog beskriver i et lettilgængeligt sprog og med mange konkrete eksempler og gode råd, hvordan man kan planlægge og gennemføre opstarten og indkøringsfasen i daginstitutionen.
Konflikter om børns skoleliv
Bog E-bog Bogen bygger på et 4-årigt forskningsprojekt i konflikter og skolens hverdagsliv set fra børns, forældres, læreres, pædagogers og skolelederes perspektiv.
AKTIV læsning og skrivning i overbygningen, 2. udg. - AKTIVITETSMAPPE
Undervisning Motiverende og kreativt undervisningsmateriale til faglig læsning og skrivning. Mappen indeholder plakater, aktivitetskort og Lærervejledning med kopiforlæg.
AKTIV læsning og skrivning i overbygningen, 2. udg. - ELEVBOG
Undervisning Elevbogen er udbygget med nye opgaver fx om søgning og læsning på nettet, kildekritik mv. AKTIV binder læse- og skriveundervisningen sammen på tværs af fagene.
Læs sammen 0-1 LÆRERVEJLEDNING
Undervisning Lærervejledningen redegør for den teoretiske baggrund for læseundervisningssystemet og giver en grundig vejledning i anvendelsen af Læsebogen og Arbejdsbogen.
Læs sammen 0-1 LÆSEBOG
Undervisning Nyt system til den første læseundervisning. LÆSEBOGEN består af en levende historie med handling og persongalleri, der er bygget op omkring alfabetet. .
STAV Online 1-8
Undervisning STAV Online 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 og 8. Den digitale udgave af stave- og grammatikmaterialet STAV er 100 % selvrettende og giver læreren løbende overblik over klassens samlede og elevernes individuelle fremskridt med mulighed for rapportgenerering til fx skole-hjem-samtaler og udarbejdelse af elevplaner.