FAQ

Online-materialer

Hvor får jeg et overblik over de online-materialer, jeg har købt?

Med en kundeprofil kan du finde alle dine tidligere ordrer hos Dansk Psykologisk Forlag. Du finder en oversigt med genveje til forlagets online-materialer på login-siden.

Hvordan får jeg adgang til mine online-materialer?

For at få adgang til online-materialer, skal du logge ind på det pågældende materiales webside. Du finder en oversigt med genveje til forlagets online-materialer på login-siden.

E-bøger

Hvordan downloader jeg min e-bog?

Straks efter du har godkendt/afsendt din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordres indhold og et download-link til e-bogen. Klik på linket, download bogen, og læs den på computer, tablet eller telefon.

Hvordan læser jeg min e-bog på pc/mac?

Vores e-bøger er produceret i et format, der hedder ePub. Det kræver en særlig type program eller app at åbne og læse e-bøger i ePub-format. Med e-bøger i ePub-format får du en række fleksible funktioner: nuanceret søgefunktion, mulighed for at tilpasse side- og skriftstørrelse, indsætte bogmærker, gemme bogen i et digitalt bibliotek og meget mere.

Hvis du har problemer med at åbne en downloadet e-bog på en pc/mac, kan det derfor meget vel skyldes, at din computer ikke har det rigtige program. Det gratis program Adobe Digital Edition kan læse ePub-filer og kan downloades her.

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores e-bog, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din e-bog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan læser jeg min e-bog på en iOS-enhed (iPhone og iPad)?

Vores e-bøger er produceret i et format, der hedder ePub. Det kræver en særlig type program eller app at åbne og læse e-bøger i ePub-format. Med e-bøger i ePub-format får du en række fleksible funktioner: nuanceret søgefunktion, mulighed for at tilpasse side- og skriftstørrelse, indsætte bogmærker, gemme bogen i et digitalt bibliotek og meget mere.

Hvis du ønsker at læse din e-bog på en iOS-enhed (iPhone eller iPad), anbefaler vi, at du benytter dig af appen iBøger eller Adobe Digital Editions.

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores e-bog, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din e-bog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan læser jeg min e-bog på en Android-enhed?

Vores e-bøger er produceret i et format, der hedder ePub. Det kræver en særlig type program eller app at åbne og læse e-bøger i ePub-format. Med e-bøger i ePub-format får du en række fleksible funktioner: nuanceret søgefunktion, mulighed for at tilpasse side- og skriftstørrelse, indsætte bogmærker, gemme bogen i et digitalt bibliotek og meget mere.

Hvis du ønsker at læse din e-bog på en Android-enhed, anbefaler vi, at du benytter dig af appen Adobe Digital Editions, Kobo eller Bluefire Reader.

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores e-bog, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din e-bog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan annullerer jeg mit køb af en e-bog?

Når du har købt en af vores e-bøger, modtager du en mail med et link til download af e-bogen. Så længe du ikke har aktiveret download-linket, kan du afbestille e-bogen. Hvis du ønsker at annullere dit køb, skal du altså klikke på *Annullér*-linket i mailen, inden du klikker på *Download*-linket.

Kundekonto

Hvordan opretter jeg en kundekonto?

Du opretter en kundekonto på vores login-side ved at indtaste din mailadresse og klikke på “Opret en kundeprofil”. Herefter får du tilsendt en adgangskode, og så er du i gang.

Hvorfor bør jeg oprette en profil?

Med en kundekonto hos Dansk Psykologisk Forlag har du let adgang til et overblik over din ordrehistorik hos os. Når du er logget ind, er det også både lettere og hurtigere at bestille nye produkter, da dine leveringsoplysninger bliver husket.

Det er desuden nødvendigt at have en profil, hvis du ønsker at betale via fakturering/EAN.

Hvad gør jeg, hvis jeg glemt mit brugernavn?

Dit brugernavn er den mailadresse, du har benyttet til at oprette kundekontoen. Hvis du er i tvivl om, hvilken mailadresse du har benyttet, skal du kontakte vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Hvis du har glemt din adgangskode, skal du nulstille adgangskoden ved at bestille en ny. Den nye adgangskode bliver sendt til den mailadresse, kundeprofilen er oprettet med (husk at tjekke dit spamfilter). Du bestiller en ny adgangskode på login-siden.

Bestilling og betaling

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

Vi samarbejder med betalingsudbyderen Quick Pay, og du kan betale med disse korttyper:

  • Dankort/Visa-Dankort
  • Mastercard
  • Maestro
  • Visa
  • JCB
  • American Express
  • Mastercard SecureCode
  • Verified by Visa
  • JCB J/Secure

Du kan også betale med MobilePay.

Hvad koster fragten?

*FØLGER*

Hvor ser jeg mine ordrer?

Du kan finde alle dine ordrer, når du er logget ind på din kundekonto. Når du er logget ind, skal du klikke på ”Min ordrehistorik”.

Hvordan ændrer eller annullerer jeg en ordre?

Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt ved enten at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50, og så gør vi, hvad vi kan for at hjælpe dig.

Hvis din ordre allerede er afsendt, kan vi desværre ikke annullere eller ændre ordren, og du skal derfor returnere varen i stedet for.

Jeg har bestilt en forkert vare – hvad gør jeg?

Hvis du netop har bestilt varen, kan du kontakte vores kundeservice for at få ændret ordren ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvis ordren er afsendt, kan du returnere varen.

Hvor finder jeg min faktura?

Du kan finde dine fakturaer på din kundekonto under “Mine ordrer”.

Hvis du ikke kan finde din faktura, kan du kontakte vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvordan betaler jeg med faktura/EAN?

Virksomheder og institutioner kan også betale med faktura/EAN. Det kræver dog en kundekonto samt godkendelse fra forlaget til betaling med faktura. Kontakt vores kundeservice for at betale med faktura ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Kan alle købe med faktura?

Virksomheder og institutioner kan betale med faktura. Det kræver dog en kundekonto samt godkendelse fra forlaget til betaling med faktura. Kontakt vores kundeservice for at betale med faktura ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvordan bestiller jeg et pensumeksemplar?

Hvis du underviser på en videregående uddannelse og vil orientere dig i en eller flere af vores bøger inden for dit fagområde, så kan du bestille en e-bog uden beregning her.

Kan jeg bestille i webshoppen og få varerne leveret til udlandet?

Ja, vi leverer gerne til udlandet. Du skal blot huske at oplyse land, når du udfylder betalings- og leveringsinformationer i forbindelse med dit køb. Herefter vil du også kunne se prisen for levering til det pågældende land.

Hvor ser jeg handelsbetingelserne?

Du finder vores handelsbetingelser her.

Levering

Hvor lang er leveringstiden?

Lagervarer bliver leveret i løbet af 2-3 hverdage.

Bestillinger til udlandet må påregnes længere leveringstid, da leveringen i disse tilfælde afhænger af lokale udbringningsforhold i de enkelte lande.

Enkelte af vores bøger bliver trykt ved bestilling (Print-on-Demand). Ved køb af Print-on-Demand-bøger er leveringstiden 2-3 uger. Det er noteret på bogens vareside, hvis der er forlænget levering pga. Print-on-Demand.

Kan jeg spore min pakke?

Hvis din pakke har et sporingsnummer, vil du modtage dette direkte fra leverandøren. Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50, og så vil vi gøre vores bedste for at finde din pakke.

Retur & reklamation

Jeg har bestilt en forkert vare - hvad gør jeg?

Hvis du netop har bestilt varen, kan du kontakte vores kundeservice for at få ændret ordren ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvis ordren er afsendt, kan du returnere varen.

Der mangler en eller flere varer – hvad gør jeg?

Kontakt vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Pakken er beskadiget – hvad gør jeg?

Kontakt vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50. Her aftales det, hvordan sagen bliver løst. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage.

Hvis beskadigelsen skyldes fragtfirmaets håndtering af forsendelsen, ret da henvendelse direkte hertil.

Der er fejl i de materialer, som jeg har fået leveret – hvad gør jeg?

Kontakt vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du sende varen retur til den adresse, der står som afsender på pakken. Det er enten til DBK eller AT Postservice.

Ifølge dansk lovgivning har du ret til at returnere det købte inden 14 dage efter modtagelsen. Dansk Psykologisk Forlag yder dog 30 dages fuld returret. Hvis du returnerer, skal varen/varerne være i samme stand som ved modtagelsen, og du skal sende af en kopi af din faktura samt følgeseddel med. Fragtomkostningen ved returnering af varer påhviler dig som køber.

Returnering af e-bøger kan kun foretages, hvis download-linket ikke er blevet aktiveret.

Hvordan annullerer jeg mit køb af en e-bog?

Når du har købt en af vores e-bøger, modtager en mail med et link til download af e-bogen. Så længe du ikke har aktiveret download-linket, kan du afbestille e-bogen. Hvis du ønsker at annullere dit køb, skal du altså klikke på *Annullér*-linket i mailen, inden du klikker på *Download*-linket.

Hvad er min returret?

Ifølge dansk lovgivning har du ret til at returnere det købte inden 14 dage efter modtagelsen. Dansk Psykologisk Forlag yder dog 30 dages fuld returret. Hvis du returnerer, skal varen/varerne være i samme stand som ved modtagelsen, og du skal sende af en kopi af din faktura samt følgeseddel med.. Fragtomkostningen ved returnering af varer påhviler dig som køber.

Returnering af e-bøger kan kun foretages, hvis downloadlinket ikke er blevet aktiveret.

Ophavsret

Hvad må jeg kopiere?

Vi opfordrer til god skik omkring undervisereksemplarer og studiebøger.

Dansk Psykologisk Forlag støtter op om kampagnen Os der elsker viden, som har til formål at komme ulovlig deling af studiebøger til livs. Hvis du er i tvivl om, hvad du må dele og kopiere fra dit undervisereksemplar, så kan du her se en klar oversigt over, hvad der er tilladt i forhold til gældende lovgivning.

En e-bog er kun til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.