FAQ

Online-materialer

Hvor får jeg et overblik over de online-materialer, jeg har købt?

Med en kundeprofil kan du finde alle dine tidligere ordrer hos Dansk Psykologisk Forlag. Du finder en oversigt med genveje til forlagets online-materialer på login-siden.

Hvordan får jeg adgang til mine online-materialer?

For at få adgang til online-materialer, skal du logge ind på det pågældende materiales webside. Du finder en oversigt med genveje til forlagets online-materialer på login-siden.

E-bøger

Hvordan downloader jeg min e-bog?

Straks efter du har godkendt/afsendt din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordres indhold og et download-link til e-bogen.

Du skal sikre dig, at du har et program eller app til at læse e-bøger med, inden du downloader bogen (se vejledning nedenfor).

Klik på linket, download bogen, og læs den på computer, tablet eller telefon.

OBS: Har du ikke modtaget mailen, så husk at tjek din mappe med spam/uønskede mails.

Hvordan læser jeg min e-bog på pc/mac?

Vores e-bøger er produceret i et format, der hedder ePub. Det kræver en særlig type program eller app at åbne og læse e-bøger i ePub-format. Med e-bøger i ePub-format får du en række fleksible funktioner: nuanceret søgefunktion, mulighed for at tilpasse side- og skriftstørrelse, indsætte bogmærker, gemme bogen i et digitalt bibliotek og meget mere.

Hvis du har problemer med at åbne en downloadet e-bog på en pc/mac, kan det derfor meget vel skyldes, at din computer ikke har det rigtige program. Du kan bruge det gratis program Adobe Digital Edition eller Thorium Reader eller Readium.

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores e-bog, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din e-bog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan læser jeg min e-bog på en iOS-enhed (iPhone og iPad)?

Vores e-bøger er produceret i et format, der hedder ePub. Det kræver en særlig type program eller app at åbne og læse e-bøger i ePub-format. Med e-bøger i ePub-format får du en række fleksible funktioner: nuanceret søgefunktion, mulighed for at tilpasse ide- og skriftstørrelse, indsætte bogmærker, gemme bogen i et digitalt bibliotek og meget mere.

Hvis du ønsker at læse din e-bog på en iOS-enhed (iPhone eller iPad), anbefaler vi, at du benytter dig af appen Apple Books eller Adobe Digital Editions. Du kan også bruge Kobo og Bluefire Reader.

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores e-bog, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din e-bog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan læser jeg min e-bog på en Android-enhed?

Vores e-bøger er produceret i et format, der hedder ePub. Det kræver en særlig type program eller app at åbne og læse e-bøger i ePub-format. Med e-bøger i ePub-format får du en række fleksible funktioner: nuanceret søgefunktion, mulighed for at tilpasse side- og skriftstørrelse, indsætte bogmærker, gemme bogen i et digitalt bibliotek og meget mere.

Hvis du ønsker at læse din e-bog på en Android-enhed, anbefaler vi, at du benytter dig af appen Adobe Digital Editions, Kobo eller Bluefire Reader.

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores e-bog, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din e-bog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan annullerer jeg mit køb af en e-bog?

Når du har købt en af vores e-bøger, modtager du en mail med et link til download af e-bogen. Så længe du ikke har aktiveret download-linket, kan du afbestille e-bogen. Hvis du ønsker at annullere dit køb, skal du altså klikke på *Annullér*-linket i mailen, inden du klikker på *Download*-linket.

Lydbøger

Hvordan downloader jeg min lydbog?

Straks efter du har godkendt/afsendt din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordres indhold og et download-link til lydbogen.

Du skal sikre dig, at du har et program eller app til at lytte til lydbøger med, inden du downloader bogen (se vejledning nedenfor).

Klik på linket i mailen, download bogen, og lyt til den på computer, tablet eller telefon.

OBS: Har du ikke modtaget mailen, så husk at tjek din mappe med spam/uønskede mails.

Hvordan lytter jeg til min lydbog på pc/mac?

Lydbøger leveres som en zip-fil indeholdende vandmærkede mp3-filer, som kan afspilles af programmer såsom Windows Media Player på PC, og iTunes på Mac.

Zip-filen kan pakkes ud af eksempelvis det indbyggede udpakningsprogram i Windows/Mac eller af WinRar.

Mp3-filerne kan afspilles i Windows Media Player på PC, og iTunes på Mac eller PC.

iTunes til mac og iTunes til PC

Hvis du har problemer med at åbne en downloadet lydbog, kan det derfor meget vel skyldes, at din computer eller smartphone ikke har det rigtige program.

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores lydbøger, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din lydbog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må lydbogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan lytter jeg til min lydbog på en iOS-enhed (iPhone og iPad)?

Lydbøger leveres som en zip-fil indeholdende vandmærkede mp3-filer.

Mp3-filerne kan afspilles på iOS-enheder i appen MP3 Audiobook Player

Hvis du stadig har problemer med at åbne vores lydbog, kontakt da vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Husk, at din lydbog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må lydbogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan læser jeg min lydbog på en Android-enhed?

I forbindelse med at Android har lavet en opdatering, har vi set problemer med afspilning af lydbøger. Vi anbefaler derfor, at du først downloader lydbogen til din computer og herfra synkroniserer til din telefon/tablet.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så download en tredjeparts-app (fx iZip) til at pakke filen ud.

Husk, at din lydbog er til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må lydbogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Hvordan annullerer jeg mit køb af en lydbøger?

Når du har købt en af vores lydbøger, modtager du en mail med et link til download af lydbogen. Så længe du ikke har aktiveret download-linket, kan du afbestille lydbogen. Hvis du ønsker at annullere dit køb, skal du altså klikke på *Annullér*-linket i mailen, inden du klikker på *Download*-linket.

Kundekonto

Hvordan opretter jeg en kundekonto?

Du opretter en kundekonto på vores login-side ved at indtaste din mailadresse og klikke på “Opret en kundeprofil”. Herefter får du tilsendt en adgangskode, og så er du i gang.

Hvorfor bør jeg oprette en profil?

Med en kundekonto hos Dansk Psykologisk Forlag har du let adgang til et overblik over din ordrehistorik hos os. Når du er logget ind, er det også både lettere og hurtigere at bestille nye produkter, da dine leveringsoplysninger bliver husket.

Det er desuden nødvendigt at have en profil, hvis du ønsker at betale via faktura/EAN.

Hvad gør jeg, hvis jeg glemt mit brugernavn?

Dit brugernavn er den e-mailadresse, du har benyttet til at oprette kundekontoen. Hvis du er i tvivl om, hvilken e-mailadresse du har benyttet, skal du kontakte vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min adgangskode?

Hvis du har glemt din adgangskode, skal du nulstille adgangskoden ved at bestille en ny. Den nye adgangskode bliver sendt til den mailadresse, kundeprofilen er oprettet med (husk at tjekke dit spamfilter). Du bestiller en ny adgangskode på login-siden.

Bestilling og betaling

Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

Vi samarbejder med betalingsudbyderen Quick Pay, og du kan betale med disse korttyper:

  • Dankort/Visa-Dankort
  • Mastercard
  • Maestro
  • Visa
  • JCB
  • American Express
  • Mastercard SecureCode
  • Verified by Visa
  • JCB J/Secure

Du kan også betale med MobilePay.

Hvad koster fragten?

På alle ordrer i Danmark pålægges et fragtgebyr på 23,20 kr. eksklusiv moms (29 kr. inklusiv moms)

Ved betaling via EAN-nummer/faktura pålægges et ekspeditionsgebyr på 75 kr. eksklusiv moms (93,75 kr. inklusiv moms)

Ved bestilling til udlandet, kan du kontakte os ved at skrive til os for at få oplyst fragtgebyr.

Kontakt vores kundeservice med spørgsmål vedrørende fragtpriser ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvor ser jeg mine ordrer?

Du kan finde alle dine ordrer, når du er logget ind på din kundekonto. Når du er logget ind, skal du klikke på ”Min ordrehistorik”.

Hvordan ændrer eller annullerer jeg en ordre?

Kontakt vores kundeservice hurtigst muligt ved enten at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50, og så gør vi, hvad vi kan for at hjælpe dig.

Hvis din ordre allerede er afsendt, kan vi desværre ikke annullere eller ændre ordren, og du skal derfor returnere varen i stedet for.

Jeg har bestilt en forkert vare – hvad gør jeg?

Hvis du netop har bestilt varen, kan du kontakte vores kundeservice for at få ændret ordren ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvis ordren er afsendt, kan du returnere varen.

Hvor finder jeg min faktura?

Du kan finde dine fakturaer på din kundekonto under “Mine ordrer”.

Hvis du ikke kan finde din faktura, kan du kontakte vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvordan betaler jeg med faktura/EAN?

Virksomheder og institutioner kan også betale via faktura/EAN. Hvis du lægger produktet/produkterne i kurven og derefter udfylder faktura-og leveringsoplysninger. Nedenunder Faktureringsoplysninger skal du sætte kryds ved Opret en firmakonto og betal med faktura/EAN? Så kan du indsætte evt. EAN-nummer. Nede ved betalingsmetode vælger du så Betaling med faktura/EAN.

Kontakt vores kundeservice med spørgsmål vedrørende betaling via faktura/EAN ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Kan alle købe med faktura?

Virksomheder og institutioner kan betale med faktura. Det kræver dog en kundekonto. Kontakt vores kundeservice med spørgsmål vedrørende betaling med faktura ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvordan bestiller jeg et pensumeksemplar?

Hvis du underviser på en videregående uddannelse og vil orientere dig i en eller flere af vores bøger inden for dit fagområde, så kan du bestille en e-bog uden beregning her.

Kan jeg bestille i webshoppen og få varerne leveret til udlandet?

Ja, vi leverer gerne til udlandet. Du skal blot huske at oplyse land, når du udfylder betalings- og leveringsinformationer i forbindelse med dit køb. Herefter vil du også kunne se prisen for levering til det pågældende land.

Hvor ser jeg handelsbetingelserne?

Du finder vores handelsbetingelser her.

Levering

Hvor lang er leveringstiden?

Lagervarer bliver leveret i løbet af 2-3 hverdage.

Bestillinger til udlandet må påregnes længere leveringstid, da leveringen i disse tilfælde afhænger af lokale udbringningsforhold i de enkelte lande.

Enkelte af vores bøger bliver trykt ved bestilling (Print-on-Demand). Ved køb af Print-on-Demand-bøger er leveringstiden 2-3 uger. Det er noteret på bogens vareside, hvis der er forlænget levering pga. Print-on-Demand.

Kan jeg spore min pakke?

Hvis din pakke har et sporingsnummer, vil du modtage dette direkte fra leverandøren. Du er også velkommen til at kontakte vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50, og så vil vi gøre vores bedste for at finde din pakke.

Retur & reklamation

Jeg har bestilt en forkert vare - hvad gør jeg?

Hvis du netop har bestilt varen, kan du kontakte vores kundeservice for at få ændret ordren ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvis ordren er afsendt, kan du returnere varen.

Der mangler en eller flere varer – hvad gør jeg?

Kontakt vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Pakken er beskadiget – hvad gør jeg?

Kontakt vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50. Her aftales det, hvordan sagen bliver løst. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage.

Hvis beskadigelsen skyldes fragtfirmaets håndtering af forsendelsen, ret da henvendelse direkte hertil.

Der er fejl i de materialer, som jeg har fået leveret – hvad gør jeg?

Kontakt vores kundeservice ved at skrive til os eller ringe på 45 46 00 50.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hvis du ønsker at returnere en vare, skal du sende varen retur til den adresse, der står som afsender på pakken. Det er enten til DBK eller AT Postservice.

AT Postservice ApS
Pedersholmparken 6
3600 Frederikssund

DBK lager og hovedkontor – Køge
Mimersvej 4
4600 Køge

Ifølge dansk lovgivning har du ret til at returnere det købte inden 14 dage efter modtagelsen. Dansk Psykologisk Forlag yder dog 30 dages fuld returret. Hvis du returnerer, skal varen/varerne være i samme stand som ved modtagelsen, og du skal sende af en kopi af din faktura samt følgeseddel med. Fragtomkostningen ved returnering af varer påhviler dig som køber.

Returnering af e-bøger kan kun foretages, hvis download-linket ikke er blevet aktiveret.

Hvordan annullerer jeg mit køb af en e-bog?

Når du har købt en af vores e-bøger, modtager en mail med et link til download af e-bogen. Så længe du ikke har aktiveret download-linket, kan du afbestille e-bogen. Hvis du ønsker at annullere dit køb, skal du altså klikke på *Annullér*-linket i mailen, inden du klikker på *Download*-linket.

Hvad er min returret?

Ifølge dansk lovgivning har du ret til at returnere det købte inden 14 dage efter modtagelsen. Dansk Psykologisk Forlag yder dog 30 dages fuld returret. Hvis du returnerer, skal varen/varerne være i samme stand som ved modtagelsen, og du skal sende af en kopi af din faktura samt følgeseddel med.. Fragtomkostningen ved returnering af varer påhviler dig som køber.

Returnering af e-bøger kan kun foretages, hvis downloadlinket ikke er blevet aktiveret.

Ophavsret

Hvad må jeg kopiere?

Vi opfordrer til god skik omkring undervisereksemplarer og studiebøger.

Dansk Psykologisk Forlag støtter op om kampagnen Os der elsker viden, som har til formål at komme ulovlig deling af studiebøger til livs. Hvis du er i tvivl om, hvad du må dele og kopiere fra dit undervisereksemplar, så kan du her se en klar oversigt over, hvad der er tilladt i forhold til gældende lovgivning.

En e-bog er kun til personlig brug. Som følge af bestemmelser i ophavsretsloven må e-bogen ikke deles med andre end personer i din husstand.

Bliv forfatter

Lad os høre om dine ideer

Har du en idé til en bog, et manus eller en synopsis? Eller har du et forslag til en bestemt bog, der mangler på markedet eller måske et forslag til en bog, der bør oversættes til dansk?

Kontakt os her.