Lena Lindenskov
Matematikvanskeligheder på mellemtrinnet
Undervisning Et redskab til matematiklærere i arbejdet med at støtte elever i matematikvanskeligheder på mellemtrinnet.
Kognition & Pædagogik nr. 107
Frans Ørsted Andersen (red.), Lena Lindenskov, Thomas Illum Hansen, Camilla Kølsen Petersen, Micki Sonne Kaa Sunesen, Mette Marie Ledertoug, Kirsten Gibson, Louise Tidmand, Tina Ravnsmed Hamborg, Dennis Astrup Holand
Tidsskrift Kognition & Pædagogik nr. 107 - nr. 1, 28. årgang - marts 2018. Tema: MÅL OG MENING, EKSAMEN OG EVALUERING.
Evaluering i, af og med matematikundervisning
E-bog DIGITAL ARTIKEL: ”Evaluering i, af og med matematikundervisning - kontrol, oplysning eller?" af Lena Lindenskov, udkommet i tidsskriftet Kognition & Pædagogik, nr. 107, 2018.
Matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin
Undervisning Et redskab til matematiklærere i arbejdet med at støtte elever i matematikvanskeligheder på de ældste klassetrin. Materialets tilgang bygger på forfatternes begreb ’regnehuller’,der bl.a. indebærer, at matematikvanskeligheder kan imødegås med mange forskellige strategier.
Håndbog om matematik i grundskolen
Arne Engström, Arne Mogensen, Bernt Hubert, Britta Vejen, Carl Winsløw, Eva Kragh, Heidie Clemens, Irene Rönnberg, Jesper Hviid Andersen, Kasper Koed, Lena Lindenskov, Lene Christensen, Lene Østergaard Johansen, Lennart Rönnberg, Lisser Rye Ejersbo, Lone Anesen, Ludvig Forthun, Mette Dreier Hjelmborg, Michael Wahl Andersen (red.), Morten Blomhøj, Morten Misfeldt, Nina Winther, Olav Lunde, Peter Weng (red.), Snorre A. Ostad, Tinne Hoff Kjeldsen, Tomas Højgaard, Trine Kjær Krogh, Vibeke Petersen
Bog Giver matematiklærere og matematikvejledere i grundskolen et alsidigt redskab til at udvikle egen undervisning og til at skabe grundlaget for et stærkt og kvalificeret samarbejde til gavn for udviklingen af matematikfaget og dermed for elevernes læring i matematik.
Matematikvanskeligheder
Undervisning Et praktisk redskab, som kan bruges til at kortlægge og styrke elevers matematiske begrebsudvikling inden for de ti basale matematiske områder.